Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

οδηγία 36/2005

Στο κάτωθι site δημοσιεύτηκε

http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php?&cm_catid=318&cm_prdid=6076

Αθήνα 30.10.2008, 14:22
Ο κ. Θέμης Κοτσιφάκης, Γενικός Γραμματέας του ΔΣ της ΟΛΜΕ, μέλος της ΕΕ της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ETUCE και EIE), μας έστειλε την ακόλουθη επιστολή.

………….θολό είναι το τοπίο των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, ενώ δεν έχει αποσαφηνιστεί ούτε τι επιπέδου πτυχίο (β΄ ή γ΄) θα λαμβάνουν με την αποφοίτηση τους. Παρά το γεγονός πως τα φυλλάδια του Υπουργείου επιμένουν πως οι απόφοιτοι θα λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου γ΄, η ευρωπαϊκή οδηγία (36/2005) που ετοιμάζεται να εντάξει στο εθνικό δίκαιο η κυβέρνηση θεωρεί πως για την απόκτηση πτυχίου επιπέδου γ΄ απαιτείται ένα έτος μετά τη δευτεροβάθμια. Εκπαίδευση. Ώριμο, λοιπόν, και για αυτό το λόγο, να ικανοποιηθεί το αίτημα της ΟΛΜΕ να δηµιουργηθεί άμεσα δηµόσιο Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης στα ΕΠΑΛ. Σε αυτό οι μαθητές θα συμπληρώνουν την ειδίκευσή τους και θα αποκτούν από το δημόσιο σχολείο το πτυχίο επιπέδου γ΄. Αλλιώς ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ΤΕΕ, καθώς και η απόκτηση του πτυχίου επιπέδου γ΄, θα παραχωρηθεί κυρίως στους ιδιώτες με τα μεταλυκειακά  ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ κ.λπ.

με λύπη διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα κατανόησης των όρων και των κειμένων που καταγράφονται σε επίπεδο Ευρωπαικής Ενωσης. Το σημείο το οποίο είναι δυσνόητο και ακαταλαβίστικο κατά την ΟΛΜΕ και τον συγγραφέα του κειμένου βρίσκεται στο επίπεδο απόδειξης των επαγγελματικών προσόντων. Δηλαδή του πτυχίου το οποίο θα αποκτά ο απόφοιτος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης -ΕΠΑΛ. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αυτή την στιγμή πολλά συστήματα μέτρησης και βαθμονόμησης της επαγγελματικής επάρκειας και απόδειξης της αποκτησης δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

Υπάρχει το ISCED σύμφωνα με αυτό οι σημερινοί απόφοιτοι αποκτούν πτυχίο επιπέδου 3, όπως και οι απόφοιτοι ΤΕΕ Β' ΚΥΚΛΟΥ ενώ οι απόφοιτοι ΤΕΕ Α' ΚΥΚΛΟΥ αποκτούσαν πτυχίο επιπέδου 2. Σύμφωνα με αυτό οι απόφοιτοι μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να αποκτουν πτυχίο επιπέδου 4, στο ίδιο πλαίσιο κινήται και το σύστημα EQF. Tο σύστημα μέτρησης της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, για εναρμόνηση και κοινή αποδεκτή μέτρηση, απόκτησης δεξιοτήτων και ικανοτήτων από όλα τα κράτη που συμετέχουν στην Ενωση δίδεται στην οδηγία 36/2005. Σύμφωνα με την οδηγία αυτή το επίπεδο 3 δίδεται μετά την παρακολούθηση μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ το πτυχίο επιπεδου 3 που αποκτούν σήμερα θα είναι συμφωνα με την οδηγία 36/2005 επιπέδου 2.

Η ΟΛΜΕ και ο συγγραφέας του κειμένου παραπλανά τους αναγνώστες και σε επέκταση τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και υποβαθμίζει την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Μοιάζει με τους πλανόδιους πραματευτές που εξαπατούσαν τον λαό της υπαίθρου χρησιμοποιόντας, άλλοτε την ΟΚΑ και άλλοτε το ΚΙΛΟ. Είναι σα να προσπαθούμε να μετρήσουμε με μια μετροτοταινία που εχει από την μία ιντσες και από την άλλη μέτρα και να παραποιούμε τις μετρήσεις.

Το όλο ζήτημα είναι ότι για μία ακόμη φορά χρησιμοποιούνται κακώς κείμενα της Ευρωπαίκής Ενωσης για την παραπληροφόρηση και την δυσφήμηση της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΠΑΛ -ΕΠΑΣ

ΛΑΡΙΣΑ, ΘΕΣΣΑΛΙΑ, Greece
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ