Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ


 


 

Του Κερασιώτη  Σεραφείμ
Μέλος του Δ.Σ της ΟΛΤΕΕ

Είναι ρητορική και ψευδεπίγραφη η εξαγγελία της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ για δήθεν αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όταν πριν ακόμη ανακοινωθεί το τελικό σχέδιο νόμου για το εξαγγελθέν Τεχνολογικό Λύκειο, προωθείται σχέδιο συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.


Ανάστατη είναι η εκπαιδευτική και η μαθητική κοινότητα μετά τις τελευταίες εξαγγελίες περί συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που μοναδικό στόχο έχουν την συρρίκνωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και έρχονται σε αντίθεση με προηγούμενες βαρύγδουπες εξαγγελίες περί δήθεν αναβάθμισής της.
Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από συγχωνεύσεις και καταργήσεις, έχει όμως μεγάλη ανάγκη από την ίδρυση νέων σύγχρονων  σχολικών μονάδων οι οποίες θα στεγάζονται σε κατάλληλα κτήρια που θα είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα εργαστήρια  συμβατά με την  εξελιγμένη τεχνολογία της αγοράς εργασίας.
Καμιά συγχώνευση και καμιά κατάργηση σχολείου Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δεν θα γίνει αποδεκτή από την κοινωνία, γιατί οι ανάγκες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιτάσσουν ιδρύσεις νέων σχολείων που θα στεγάσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε ένα δημιουργικό σχολείο του μέλλοντος  με όραμα και διεξόδους.
Ας πραγματοποιηθεί τελικά και το προσφάτως εξαγγελθέν όραμα της Υπουργού Παιδείας για την ίδρυση ενός σύγχρονου Τεχνολογικού Λυκείου που θα είναι ελκυστικό στους μαθητές και τις μαθήτριες που θα καλύψει το τεράστιο κενό που υπάρχει στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα αναστρέψει την αναλογία μαθητών Γενικής – Τεχνικής Εκπαίδευσης από το 70% -30%, στο 30% - 70% όπως άλλωστε ισχύει σε όλο το σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο σε Ανατολή και Δύση. Είναι απαίτηση των καιρών είναι απαίτηση όλων.

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

οι Πανελλήνιες Εξετάσεις ξεκινούν 21 Μαΐου


 

Δελτίο Τύπου 30/01/2012


 

Ενημέρωση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, σε δημοσιογράφους σχετικά με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις


 

Ξεκινήσαμε φέτος, ανακοινώνοντας νωρίτερα το Πρόγραμμα των Γενικών Εξετάσεων, έτσι ώστε οι μαθητές, οι «υποψήφιοι φοιτητές», να έχουν χρόνο στη διάθεσή τους και να είναι το πρόγραμμα στα χέρια τους από τώρα, από τον Ιανουάριο, για να οργανώσουν καλύτερα το χρόνο τους, να προετοιμαστούν και να έχουν λιγότερο άγχος.

Επιλέξαμε, επίσης, να αρχίσουν όσο το δυνατόν αργότερα οι εξετάσεις, έτσι ώστε να μην κλείσουν τα Λύκεια και τα Γυμνάσια σχεδόν αμέσως μετά το Πάσχα, όπως δυστυχώς γινόταν μέχρι σήμερα.

Η προσπάθεια αυτή συνδέεται και με την ανάγκη η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να λειτουργήσει όσο το δυνατόν ομαλότερα και όλοι οι μαθητές να έχουν και το χρόνο να προγραμματιστούν αλλά να έχουν και περισσότερο διδακτικό χρόνο. Αυτός ήταν ο σκοπός μας.

Φέτος, λοιπόν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις ξεκινούν 21 Μαΐου και ολοκληρώνονται στις 5 Ιουνίου. Υπάρχει όλο το πρόγραμμα στην διάθεση των μαθητών.

Θέλω να πω επίσης, ότι οι μαθητές έγκαιρα θα μάθουν για τη μορφή μηχανογραφικού δελτίου που δεν θα διαφέρει πολύ από τη μορφή του περσινού. Το μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί και πάλι μετά την ανακοίνωση των βαθμών. Δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί, μόνο βελτιώσεις προς όφελος των μαθητών, καθοδόν προς ένα νέο εξεταστικό σύστημα.


 

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον αριθμό των εισακτέων:

Ο αριθμός των εισακτέων, έχει να κάνει και με τις στρατιωτικές σχολές, αλλά έχει να κάνει και με το σύνολο των άλλων σχολών. Υπάρχει μια διαδικασία που ακολουθείται, όπως κάθε χρόνο. Θα ανακοινωθεί εγκαίρως.

Όλα στην ώρα τους. Ανακοινώσαμε νωρίτερα το πρόγραμμα. Εγκαίρως θα έχετε τα πάντα.

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή πολλές και πολύ ουσιαστικές επεξεργασίες για ένα νέο εξεταστικό σύστημα που από πέρσι θέλει να φύγει από την παπαγαλία και να πάει σε ένα πολύ πιο ουσιαστικό σύστημα, όπως αυτό αποτυπώνεται στην προσπάθεια που κάναμε στην Α' Λυκείου με την ερευνητική εργασία (project). Είμαστε στην τελική επεξεργασία. Η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος είναι ένα σύνθετο εγχείρημα. Μόλις ολοκληρωθεί, θα ανακοινωθεί.

H πρόταση για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης


 

Δελτίο Τύπου 01/02/2012


 

Συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης – Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου και του Γενικού Γραμματέα, Βασίλη Κουλαϊδή


 

Την πρόταση για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης, παρουσίασε σήμερα 01/02/2012, στη Διακομματική Επιτροπή η επιστημονική ομάδα, που αποτελείται από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Βασίλη Κουλαϊδή- που την συντονίζει-, τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Αλέξη Δημαρά, τον Πρόεδρο του ΣΠΔΕ Ιωάννη Καζάζη, τον πρώην Πρόεδρο του ΣΠΔΕ Γιώργο Μπαμπινιώτη και
την πρώην Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Νίκη Γκοτσοπούλου.


 

Βασικά σημεία της πρότασης για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση:

  • Αυτόνομο Λύκειο- Εθνικό Απολυτήριο με ισχύ.
  • Οι μαθητές κάνουν τις επιλογές τους για την ακαδημαϊκή και την επαγγελματική τους πορεία, με βάση τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους.
  • Υποστήριξη του μαθητή για την προετοιμασία του, εντός σχολείου, με τα μαθήματα εμβάθυνσης. Ήδη λειτουργούν το Ψηφιακό Σχολείο και το Ψηφιακό Φροντιστήριο.
  • Συμμετοχή των ΑΕΙ στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων που πρέπει να πληροί ο υποψήφιος για να παρακολουθεί τα προγράμματα σπουδών.
  • Δυνατότητα εισαγωγής χωρίς εξετάσεις σε τμήματα που- λόγω χαμηλής ζήτησης- έχουν κενές θέσεις.
  • Αλλαγή του περιεχομένου των εξετάσεων. Θα εξετάζονται οι γνώσεις και δεξιότητες των υποψηφίων, ώστε να μετατοπιστεί το κέντρο βάρους από την αποστήθιση στην κριτική σκέψη και την αξιολόγηση.


 

Δήλωση της Υπουργού, Άννας Διαμαντοπούλου:

Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν σημαίνει μόνο PSI και προβλήματα στην οικονομία. Στην Παιδεία υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης σε όλα τα επίπεδα και κάθε μέρα που χάνεται, την «πληρώνουμε» με χρόνια.

Στο Υπουργείο Παιδείας έγινε σήμερα, από μία Επιτροπή εξαιρετικών επιστημόνων, η παρουσίαση του προγράμματος σπουδών στο Λύκειο και του συστήματος πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Θα ήθελα να υπογραμμίσω το καλό κλίμα συνεργασίας και ανταλλαγής προτάσεων ανάμεσα στα κόμματα και στα μέλη της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία.

Είναι κατανοητό σε όλους μας, πλέον, ότι στην Παιδεία απόλυτη προϋπόθεση είναι η εθνική συνεννόηση.


 

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα, Βασίλη Κουλαϊδή:

Σήμερα παρουσιάστηκε η πρόταση της Επιτροπής προς τη Διακομματική Επιτροπή, σχετικά με το νέο σύστημα πρόσβασης.

Βασική μας αρχή είναι να μην αιφνιδιαστεί κανένας μαθητής. Για αυτό το λόγο, η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος θα αφορά τους μαθητές που, αυτή τη στιγμή, φοιτούν στην Γ΄ Γυμνασίου.

Για τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Β' και Γ΄ Λυκείου δεν θα υπάρξει απολύτως καμία αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης, ούτε στο πρόγραμμα σπουδών.

Τί ισχύει για τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Α' Λυκείου:

Αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών έχουν αρχίσει, ήδη, σταδιακά από την Α' Λυκείου. Οι μαθητές, που αυτή τη στιγμή φοιτούν στην Α' Λυκείου, θα παρακολουθήσουν στη Β' και Γ' Λυκείου προσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών, που θα τους επιτρέπουν τη συμμετοχή στο καινούργιο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Θα πάρουν μέρος σε τελική γραπτή εξέταση που θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

  • η πρώτη ομάδα θεμάτων θα καθορίζει το βαθμό του απολυτηρίου και
  • η δεύτερη ομάδα θεμάτων θα περιλαμβάνει τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση και θα καθορίζει το βαθμό πρόσβασης.

Για τους σημερινούς μαθητές της Α' Λυκείου δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στον τρόπο διοργάνωσης των εξετάσεων.

Για το νέο σύστημα πρόσβασης:

Στην πρόταση για το νέο σύστημα πρόσβασης τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα είναι 3-5, για τα οποία θα έχουν λόγο τα τμήματα των ΑΕΙ, που θα καθορίζουν και το συντελεστή βαρύτητας για κάθε μάθημα.

Οι μαθητές θα εξετάζονται σε δύο ομάδες θεμάτων (για το απολυτήριο και για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση). Πρότασή μας είναι οι εξετάσεις να γίνονται την ίδια ημέρα και για τις δύο ομάδες θεμάτων.

Τα θέματα της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται. Με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές κάνουν επιλογές μαθημάτων και διδάσκονται 8 μαθήματα στην Γ' Λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα.

Αν οι μαθητές δεν θέλουν να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα παίρνουν μέρος στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων.

Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση προτείνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις.


 


 


 


 


 

ΕΠΑΛ -ΕΠΑΣ

ΛΑΡΙΣΑ, ΘΕΣΣΑΛΙΑ, Greece
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ