Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

ΝΕΑ ΤΕΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Να εξαιρεθούν οι πολύτεκνοι


 

Του κ. Αθαν. Κωστή,

πολύτεκνου εκπαιδευτικού

Οι πολύτεκνοι, δηλαδή με (4) τέσσερα παιδιά

και πάνω για να μετακινούνται με ασφάλεια, με

όλη την οικογένειά τους, εξαναγκάζονται να κα-

τέχουν αυτοκίνητα, τα οποία λόγο του μεγέθους,

επταθέσια-εννιαθέσια, έχουν κινητήρες πετρελαί-

ου ή βενζίνης από 2.000 κυβ. εκ. και πάνω. Για την

αγορά ασφαλούς και νόμιμου αυτοκινήτου, η πο-

λύτεκνη οικογένεια εκτός της απαλλαγής των τε-

λών ταξινόμησης και του ειδικού φόρου κατανά-

λωσης έως 2.000 κυβ. εκ., στα αυτοκίνητα που

έχουν μεγαλύτερο κυβισμό, υπάρχει και κάποια έκ-

πτωση στα τέλη ταξινόμησης για το μέρος πάνω

από 2.000 κυβ. εκ.

Οι πολύτεκνοι δεν τυγχάνουν κάποιου άλλου

προνομίου μείωσης ή απαλλαγής από τέλη κυκλο-

φορίας. Ως αποτέλεσμα έχουμε το ετήσιο κόστος

χρήσης και κατοχής αυτοκινήτου, από μια πολύ-

τεκνη οικογένεια να ξεκινά από 470 ευρώ και πλέ-

ον για τέλη κυκλοφορίας, με επιπλέον κόστος

ασφάλισης και συντήρησης για να μπορεί να κυ-

κλοφορεί με ασφάλεια και νομιμότητα. Όπως κα-

ταλαβαίνουμε μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας το

κόστος χρήσης νόμιμου και ασφαλούς αυτοκινή-

του είναι απαγορευτικό και αποτρεπτικό. Έτσι οι

πολύτεκνοι καταφεύγουν σε λύσεις μη νόμιμες

και κυρίως επικίνδυνες. Βλέπουμε φορτηγάκια

αγροτικά με κουκούλες και πλαστικές καρέκλες

στην καρότσα, επιβατικά τύπου κάραβαν - στέισον

βάγκον στο πορτ μπαγκάζ με χαλάκια να γίνονται

από πενταθέσια σε εξαθέσια και πλέον, θέτοντας

σε κίνδυνο και περιπέτειες τις ανθρώπινες ζωές.

Στην πολύτεκνη οικογένεια η κατοχή αυτοκινή-

του μεγάλου κυβισμού δεν είναι μέσο προβολής

και πολυτελείας, αλλά λύση ανάγκης και εξυπη-

ρέτησης. Εξάλλου κανείς νεόπλουτος δεν αγορά-

ζει επταθέσιο ή εννιαθέσιο αυτοκίνητο για να προ-

βληθεί και να εντυπωσιάσει τους υπόλοιπους από

τα 2.500 κυβ. εκ. του κινητήρα και το μεγάλο όγκο

του οχήματος. Συνήθως οι κάτοχοι οχημάτων πο-

λυτελείας και μεγάλου κυβισμού επιλέγουν κουπέ

και κάμπριο 2 θέσεων με θηριώδεις σε ιπποδύνα-

μη κινητήρες 1.400 κυβ. εκ. -1800 κυβ. εκ. turbo

και στον αντίποδα έχουμε τα μεγάλου μεγέθους

τύπου jeep 5 θέσεων με άνω των 3.000 κυβ. εκ.

κινητήρες, τα οποία είναι δεύτερα ή τρίτα οχήματα

στην ολιγομελή οικογένεια. Ποιον τελικά πλήττουν

τα μέτρα για τη μείωση του ελλείμματος;

Λίγες χιλιάδες πολίτες, που έχουν τη δυνατό-

τητα να διαθέσουν τα χρήματα, για να αγοράσουν

αυτοκίνητα πολυτελείας, με τιμές από 30.000 ευ-

ρώ και πάνω σε τιμή ευκαιρίας, με μεγάλη μείωση

τιμής θα πληρώσουν ένα μικρό ποσό - τα 150 ευ-

ρώ ούτε για βραδινή έξοδο δεν φτάνουν για αυ-

τούς - ενώ στους πολλούς που τα τελευταία χρό-

νια τους έπεισαν να ξεφύγουν από το FIATάκι των

900 κυβ. εκ. και να αποκτήσουν ένα ασφαλές αυ-

τοκίνητο, μεγαλύτερου κυβισμού, τώρα τον κα-

λούν να χρηματοδοτήσει την έκπτωση των λίγων,

που αγόρασαν πολυτελές κάμπριο με μεγάλη έκ-

πτωση.__

ΕΦΗΜ…..ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ


ΤΡΙΤΗ 30
ΙΟΥΝΙΟΥ 2009-- -ΣΕΛΙΔΑ 8

ΕΠΑΛ -ΕΠΑΣ

ΛΑΡΙΣΑ, ΘΕΣΣΑΛΙΑ, Greece
Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ